balkumzandjes.reismee.nl

van Brunei naar Miri

Alweer goede morgen!

voordat we vertrekken naar Miri en dan naar de jungle in Mulu met w.s. weinig tijd en gelegenheid voor updaten, hierbij nog wat nieuws.

We hebben gisteren een email ontvangen van Rohan en Milly Rees uit Singapore, die we ontmoet hadden in Sepilok bij onze orang utan experience met close contact. hij heeft ons zijn web contact gestuurd waarop hij een waanzinnig mooie selectie heeft geplaatst van de foto's die hij heeft gemaakt. Die van ons vallen daarbij ver in het niet, dus we nodigen jullie uit om zijn foto's te kijken. Zijn laatste foto's heeft hij van ons ons vieren gemaakt, als bewijs dat wij ook zo dicht bij die orang utans en makaken waren. We hebben zelf enorm genoten van zijn foto's.

we hebben ook nog een reactie op onze website gehad van iemand die we nietkennen. erg leuk en verrassend om te ziendat onze blog ook nog door anderen buiten onze kring wordt gelezen. We hebben ook nu pas gezien dat we bij elke update die we op onze blog plaatsen op de frontpage van reismee.nl te zien zijn, aan de rechterkant bij 'actueel'.zo leren we elke dag weer bij..:)

gisteren hebben we niet veel gedaan, lekker gelummeld, sochtends en savonds heeft het flink geregend, maar in de middag hebben we toch lekker gezwommen en gegeten op de club. Ook nog even over het strand gestruind en gekeken naar de hordes krabben die kuiltjes graven en bolletjes zand uit de kuiltjes duwen. Een mooi schouwspel.

Aan de rand van het zwembad nog genoten van 5 grote hornbills, neushoornvogels, die we heel dichtbij hebben kunnen bewonderen. En dan te weten dat we helemaal de jungle in hebben gemoeten om de eerste van 100 meter afstand te kunnen fotograferen....!

Ans heeft de koffers weer opnieuw ingedeeld met stapels schone was: Pacheng heeft zich helemaal uit kunnen leven op onze koffers vuile was. We werden ons daarmee ook bewust dat dit w.s. voor de laatste keer is. De laatste etappe gaat beginnen!

Hopelijk zijn mijn hash/trekking schoenen morgen weer droog, veel proppen krantenpapier erin, maar nog niet gelukt: na mijn vuurdoop tijdens het hashen zijn ze door Pacheng grondig schoongemaakt en in de zon gezet, maar de regenbui heeft ze met een flinke bak water gevuld....

nu op weg naar Miri en Mulu: Hopelijk zit het weer de komende dagen mee, omdat bij regen en mist de vlucht vanuit Miri naar Mulu niet vertrekt en in dat geval de vlucht vanuit Mulu (jungle) dus ook niet terug naar Miri. In dat geval zullen we een creatief scenario moeten bedenken om toch op tijd in Miri en daarna KL te komen voor onze vlucht naar Amsterdam. Toch nog wat stress lijkt het wel, denken jullie misschien, maar onze z... moaken ze niet lauw, zoals ze in Tilburg zouden zeggen.

Omdat tot nu toe alles goed is verlopen, gaan we er uiteraard gewoon vanuit dat alles weer voorspoedig gaat en dan hebben we in Kuala Lumpur 11 uur tijd te overbruggen. In dat geval pakken we nog een taxi naar de binnenstad om de beroemde Petronas-towers te bekijken en ook KL even te zien.

We zullen zien of we nog ergens connectie hebben, dan kunnen we jullie op de hoogte houden.Zoniet, dan zullen we thuis de laatste etappe verwerken en is het verhaal van een fantastische reis rond.

Maar nu eerst nog op weg naar Miri.

marcel

veel plezier nog op jullie laatste trip en een goede vlucht terug see you

Elsbeth

HE, wat leuk om te lezen allemaal! Wij zijn na 3 weken weer thuis en ik lees nu pas voor het eerst weer iets op internet. Zo te lezen hebben jullie het fantastisch! Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een hele goeie reis terug! Tot gauw in Balkum.

CCJ

Welkom thuis, hoop dat jullie een goede terugreis gehad hebben!

Liefs, CCJ