balkumzandjes.reismee.nl

some say it's paradise

Hoi allemaal,

de titel is gekozen omdat ook wij op dit moment dit gevoel hebben. Het is de slogan van het Nexus Resort in Karambunai (KK), meer info en foto's via google.

We zitten hier nu een paar dagen en komen heerlijk tot rust.

13 augustus zijn we na een lange busreis aangekomen in KK, en vandaar met de taxi naar het resort. Na de jungle waren we elk gevoel van dag en tijd kwijt en we waren overtuigd op vrijdag aangekomen te zijn. wat een verrassing dus toen we er op zaterdag achterkwamen dat het pas vrijdag was!.....

Jules heeft in de bus naar KK nog overgegeven, de weg was vol bochten, veel remmen voor allerlei verkeer dat in NL zelfs op zondag de weg nog niet eens op komt. onderweg, vlakbij Ranau afscheid genomen van Hans en Jose, die we wel heel vreemd achterlieten. bij de reacties op onze blog hebben we zojuist gezien dat ze goed aangekomen zijn..

De afgelopen dagen hebben we niet veel gedaan: zwemmen in het zwembad en genieten van zee (erg warm!) en het strand dat elke dag wordt geharkt en geveegd(...)

Het hotel heeft 5 restaurants , het ontbijt is meer dan overvloedig , van fruit tot friet, van ei tot ui , van toast tot complete rijst- en bamitafel.

Geweldige service overal: Jules had vanochtend het hoogtepunt tot nu toe: hij pakte zijn toast van zijn bordje om een hap te nemen, en zijn bordje was al weg!.

Elke dag hebben we rond het middag uur of eind van de middag een tropisch buitje, maar de temperatuur blijft heerlijk. De kinderen liggen nu nog steeds in het zwembad en Ans ligt onder een parasol in de tuin tussen zwembad en strand lekker te lezen. Aan mij dus de taak om de blog te typen..

Gisteravond zijn we met de shuttle bus naar KK gereden, langs de 1Borneo shopping mall, waar we volgens meerderen naar toe ' moeten' . We geven echter de voorkeur aan een mall in de stad: geen toeristen en vol met maleiers, met veel mobiele telefoonwinkeltjes en in elke winkel (naar onze westerse maatstaven) veel te veel personeel, waar dan ook nog vriendjes en vriendinnetje bij geplakt hangen..

We hebben weer dankbaar gebruik gemaakt van de diverse tips die we van tevoren hadden gekregen en van Am en Elle's Lonely planet en Marloes en Dees' plattegrond.

Zo kwamen we uit op de night market waar we heerlijke garnalen en white snapper hebben gegeten op de Filippijnse BBQ market , op een heel bijzondere manier. we proberen de foto's er zo bij te zetten.

Nu we tot rust komen realiseren we ons meer en meer hoe bijzonder deze vakantie is en eigenlijk meerdere vakanties ineen: het avontuur (bromo) en terug in de tijd op Java, met veel contacten met de lokale bevolking via onze gids; primitief en spanning in de jungle; nu overdadige luxe in het nexus resort, lekker laten masseren op je ligstoel op het strand etc.; morgen naar een eilandje voor de kust om te snorkelen en dan zit dit deel er weer op!

wat ons dan wacht is het volgende deel en eigenlijk het uiteindelijke doel en reden van de reis: op bezoek bij Marloes, Dees, Sanne en Lisa: weer een andere soort vakantie, maar qua luxe wel in de richting van wat we nu doen. Het verblijf bij hen sluiten we dan weer af met een vliegtripje van Miri naar Gunung Mulu: weer de jungle in! alvorens we via Miri en KUL dan weer naar huis vliegen.

We genieten met volle teugen, ieder op zijn/haar eigen manier en ook alle vier samen!

maar dat was w.s. al duidelijk uit de teksten.

groeten uit KK

AMDJ