balkumzandjes.reismee.nl

Terug uit de jungle!

Hallo allemaal!

even een kort verhaaltje en misschien nog wat nieuwe fotos als de tijd het toelaat. Konden hier even op internet bij Uncle Tan's Operation Base, waar we vandaan vertrokken en weer terug komen, voordat we zodadelijk met de bus naar KK reizen (6 uur lang)

We hebben een fantastisch verblijf in de jungle gehad, jullie hadden al wat fotos gezien van Paganakan Dii: dat was pas luxze vergeleken bij Uncle Tan's Wildlife Camp.

WC's , slaapplekken: bijzondere ervaringen voor mensen die een heerlijk huis en thuis hebben met 2 badkamers, en hier met een emmertje rivierwater je ontlasting door een pot proberen te spoelen.

Maar waar we voor gekomen zijn, hebben we gekregen: een geweldige ervaring met de kinderen: ochtend- en avond safari's met de boot, gisteravond nog een avondsafari/trekking door de jungle bij het camp, met heel wat opwinding toen onze gids een slow loris ontdekte: een primaat, de voorloper van de aap, die heel erg langzaam beweegt. het hele camp in rep en roer! op het eind nog een slotstuk van jewelste: een echte python die tussen de bladeren verscholen lag, maar door het felle licht van twee natuur fanaten voor iedereen goed te zien was.

Wat hebben we nog meer gezien: een kleine opsomming: krokodil (!), monitor lizzards, orang utans, proboscis monkeys (ofwel neusapen of Dutch monkeys vanwege de grote neus en dikke buik), heel veel flying foxes (hele grote vliegende honden/vleermuizen), veel pigtail makaken, veel longtail makaken, gibbons, mooie zwarte eekhoorns met roodbruine buik).

Verder heel veel vogels: red bearded bee eater, kingfisher, malyaisian blue fly fisher, black hornbills, grey eagle.

Zoals ook in Sepilok email adressen uitgewisseld met paar mensen die prachtige closeup digitale opnames hebben gemaakt, waaronder dit keer Hans en Jose uit Breda. Wat leuk is: ervaringen uitwisselen met mensen die ongeveer dezelfde volgorde of precies tegenovergesteld reizen. De anderen hebben echter niet het Nexus resort van 5 dagen ertussen zitten....

Zoals gezegd een hele bijzondere ervaring. We zien nu uit naar een andere ervaring: weer eens lekker in een echt bed slapen!

tot blogs!

AMDJ

Elle en Am

Hey reizigers,

lekker gedoucht nu jullie uit de jungle zijn ;-)
Wat leuk om te lezen dat jullie zo veel beesten gezien hebben! Veel plezier op de rest van de reis!

Groetjes,

opa en oma

Wat een geweldige ervaringen hebben jullie nu in je rugzak! Om nooit te vergeten!
Nu even lekker relaxen in KK.
Liefs opa en omaxxxx

CCJ

Vandaag in Artis ook veel apen gezien maar in het ECHT is toch wel héel bijzonder he! Heerlijk te zien en te lezen dat jullie zo'n geweldige tijd hebben! Geniet er nog van,
Liefs,CCJ

hans en jose

Heej AMD en J :)

Hier een berichtje van Hans en Jose om jullie even te laten weten dat alles nog goed gekomen is in Ranau.

We hadden natuurlijk iemand die 100 RM moest hebben voor het korte stukje terug naar de thee plantage. Het bedrag volgde natuurlijk pas toen de bus in de startblokken stond om er weer vandoor te gaan. onderhandelingen begonnen bij 20 RM tot 40RM maar hij weigerde met alle bedragen akkoord te gaan behalve de voorgestelde 100. We hebben vriendelijk bedankt voor deze mogelijkheid snel op onze bestemming te komen en gezegd dat we gingen liften. Nog met de gele bus van Sida Express in onze ooghoeken stopte een vriendelijk meneer in een minibusje die we met luide stem direct 40 RM boden. Een hele brede glimlach volgde en we konden meteen op pad. 15 minuten later op bestemming en toch nog kunnen eten. Al met al weer een mooie ervaring en een zeker interessante tussenstop.
We zitten nu in KK en hebben nog even naar een grote bus staan kijken met de reclame van Nexus er op. Inderdaad wellicht een stukje paradijs!

We houden jullie nog wel even in de gaten via we weblog :)

Lot later!

Heel veel plezier nog daar, groetjes en een knuffel aan de kids,

Hans & José

ritsematjes

Lieve denise ans marco en jules

Goed om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben
wij zitten nu in friesland (dit is de eerste keer dat we op internet konden :P) we hebben elfstedentocht gefietst gezeild gekanoed en nog veeeeeeeel meer ,
jullie nog heeeeeel veel plezier in brunei en tot ziens dan maar weer

Heel veel groetjes Feiko janna Meike Rene En Elsbeth